"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)

22 April 2009

Back Pain Is Coming


Bismillahirrahmanirrahim :)

Assalamu'alaikum w.h.b.. Salam mahabbah, salam perjuangan buat sahabat-sahabat yang sebilangannya sedang menempuh imtihan. Moga Allah berikan kemudahan buat semua, lulus dengan keputusan yang cemerlang. Insya Allah :)

Alhamdulillah. Masih diberikan nikmat-nikmat yang tak terhitung dari Allah, pinjaman kepada hamba-hamba. Ana terjumpa gambar (sebelah) ni melalui akaun Friendster, nampak comel pula. Sebab mata dia bulat :D

Alhamdulillah. Semalam berpeluang dan diberikan kesempatan untuk menyelesaikan kain baju yang bertimbun-timbun, perkara biasa apabila berjalan jauh. Pulang ke rumah, baju dah hampir nak sama tinggi dengan bukit belakang rumah, hihihi. Memandangkan hujan yang tak henti-henti, puas la difikirkan mana nak menyidai pakaian-pakaian yang banyak ni. Penyidai di bawah bumbung semaksima mungkin digunakan. Akhirnya, hihihi. Sidai la dalam rumah. Dah macam kedai dobi jer. Kalau orang datang la, tak dapat nak dibayangkan. Huhu.

Vacum carpet, sapu sampah, lap tingkap... Hihi, tak mop lantai pun. Dah terasa senget sebelah je badan ni. Yey! Back pain is coming!! Petang semalam kelakar betul dengan Adik, mujur la tak gelak guling-guling. Budak ni memang nak kena dengan kakak dia dah, sabar je la. Seperti biasa, balik je dari sekolah mesti ada je cerita yang nak dikongsikan. Kerenah kawan-kawan dan juga cerita guru-guru yang mengajarnya. Ana hanya mendengar dan kadang kala menyampuk sepatah dua, hihihi.

Cerita Adik - Kawan Kena Marah.

Adik ada seorang kawan yang selalu menjual keropok buatan ibunya pada kawan-kawan sekelas. Malang tak berbau, semalam atas kesilapan si penjual yang meletakkan barang-barang dagangan di atas meja telah dilihat oleh guru Bahasa Inggeris mereka. Maka, itu adalah hari terakhir beliau dapat menjual barang-barang dagangannya. Adik cerita lagi, kesian kawan (si peniaga) tu. Mak dia yang suruh jual, dia anak askar. Urm, terus ana diam. Mungkin ianya pendapatan kecil, apalah sangat menjual keropok buatan ibunya, barangkali sehari hanya beranggaran RM4-5 sahaja. Mungkin RM4-5 itu kecil dimata kita tetapi besar dimata anak kecil itu. Memang menjual di sekolah adalah perkara yan dilarang tetapi.... Ramai juga cikgu yang meniaga di sekolah, jual kain, jual itu dan ini. Tak apa pula? Erk, tak suka! Tak suka!!

Nak Angkat Cerek

Setelah puas semalaman memanggang badan, hari ini sedikit memberikan keselesaan. Alhamdulillah. Masak air, nak angkat cerek terus 'shot' pada tulang belakang. Ya Allah... Dah buat jalan ala-ala apa je ni. Hik hik. Sambil menaip, ana tersenyum teringatkan soalan Dr Siva (ortopedik) "You ada rasa kebas tak kaki kiri yang tak boleh gerak ni?" Ana geleng-geleng jer. Jawapannya ialah tidak, bahasa badan jer. Hihi. "Are you sure?" Angguk pula.

Dia pegang lagi kaki kiri ana. "You ada rasa tak kalau I pegang macam ni?" Ana angguk jer. "Ok. Kalau I buat macam ni?" sambil dia pegang ibu jari kaki. Ana angguk jer. Hohohoho!

Pengakuan secara eksklusif...
Sebenarnya ana takut nak mengaku sememangnya kaki kiri ku sungguh kebas, kadang-kadang sakit sampai tak rasa apa-apa. Hohohohoho!


Siapapun yang bertanya. Kawan, doktor, nurse, pakar terapi dan semua-semua yang berkaitan yang bertanyakan tentang tahap kekebasan kaki kiri, jawapannya "TIDAK". Huhuhu. Tak terniat pun nak tipu, tapi sebab dah takut tahap kritikal jawab je la "TIDAK". Setelah 4 bulan, ana masih berusaha keras membengkokkan jari-jari kaki kiri yang masih belum dapat dibengkokkan, hihihi. Beberapa minggu selepas keluar hospital baru mengaku pada abi yang ana tak ngaku kaki ana kebas. Pastu kena ceramah perdana dengan abi, lalalalala...

Lepas ni, ana jadi selfish. Huhuhu. Kalau rasa tak sanggup nak angkat/buat sesuatu yang mengundang bahaya buat tulang belakang, maka ana akan menolaknya. Dulu, takut orang kata ana beralasan untuk bermalas-malasan. Tapi sekarang, ana mengikut kudrat tulang belakang. Huk huk huk... Ya Allah, peliharalah hati ini...


Ok, enough buat dek bucuk yang rindukan celoteh ana. Kesemputan menjelma... Oh Hujan... Sejuk.. Sejuk... Beshhhhh...! Dengar aliran air sungai belakang rumah buat diri ini bagai digamit-gamit untuk terjun ke dalamnya, ahaks. :P

~ RiNDu iTu aNuGeRaH ~

0 leaves:

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO