"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)

29 April 2009

Monolog Rindu

ku ungkap puitis merdu
satu alunan gemerlapan nan suci
tersingkap tabir nan berduri
dalam mengenal cinta HAKIKI

kususuri jalanan itu
ku lihatkan satu titisan embun salju
yang menadah kerlipan bingtang di angkasa
mengabur minda yang suram
kutatapi keayuan sungai nan terapi
ku lemparkan kesayuan nan tandus


TUHAN...
bantulah aku selagi terdaya

aku terus menyusuri kerlipan itu
tersungkur aku di satu lembah nan sepi
sepi... tanpa suara memerhati
tatkala itu hatiku menyahut...
marilah mengejar cinta ILAHI...

sanubari terusik mengukir mesra
kenikmatan tertusuk tersemat di jiwa
kan ku susun atur derapan langkah aku menyusur
kembali di jalanan yg berliku
seringkali aku dibisik
mengapa kau memiliih jalan derita?
sedangkan bahagia itu milikmu
terbentang kesyahduan di jalanan itu
aku menepis kelam
biarlah aku derita di sini
moga aku bahagia di SANA

"TUHAN... tabahkanlah hatiku.."

5 leaves:

n a r d indie winkie 29 April 2009 at 13:05  

karangan yang menarik. penuh dengan makna tersirat. syukur dikurniakan bakat mengarang puisi. saya juga teringin untuk mengarang, tapi slalu tak jadi. :-(

mRs fFiRa 30 April 2009 at 23:42  

salam..

macamane kamu boleh teguh dalam perjalanan dugaan ini yep..

الوردة الشوكية 1 May 2009 at 11:04  

Ukhti...
Ana buat re-post dalam entry khas buat akak yer... :) Insya Allah.

الوردة الشوكية 1 May 2009 at 11:05  

Sis Nard:

Try the best.. Prektis make perfek.. hihi. Insya Allah. Chayok! Chayok!

Ked - Hadiah 13 December 2010 at 16:29  

salam puan Insyirah,,hehe

saya nak tanya boleh?
gambar atas ni gambar Kak Syirah sendiri ke atau gambar orang lain?hehe sebab tadi saya tengok kat u-tube ada gambar ni..^_^video Amar-Amani..kalau tersilap maaflah ye,,hehe tanya je.

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO