"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)

10 April 2009

Semoga Najah ^_^


Assalamu'alaikum w.h.b...

Bismillahirrahmanirrahim.
Insya Allah pada 11 April 2009 bersamaan hari E.S.O.K sahabat-sahabat di Maahad Qiraat Al-Azhar bakal menempuh imtihan. Apa yang boleh ana pesankan ialah buat yang terbaik, hihi. Insya Allah. Dah muraja'ah, malam nanti talifon la mak ayah di Malaysia. Minta ampun, minta RESTU moga mereka meredhai anak-anak yang sedang berjuang di medan ilmu. Memang ibubapa tak lupa doa anak-anak, tetapi sesekali mendengar suara merdu bak buluh perindu, suara macho anak-anak yang jauh di mata alangkah berbunganya hati ibu. (Macam la ana ada pengalaman, lebih-lebih je ni) :P Apa yang penting, keredhaan Allah itu terletak pada keredhaan kedua ibubapa. Jadi, rebutlah dahulu redha ibubapa sebelum berhajatkan kepada keredhaan Allah. Kerana tanpa keredhaan ibubapa, masakan datang keredhaan Allah pada kita.

Selain dari sahabat-sahabat di Shoubra (ammu Mun'im wa ammu Daus), syukran wa jazakallah khair atas doa dan nasihat-nasihat yang bertali arus pada adik ammu yang seorang ni. Insya Allah, nasihat-nasihat antum akan ana usahakan untuk ikut. (Nak janji, tak berani. Huhu) Ape pun, ana tak lupa pada ukhtun kesayangan yang juga dalam fatrah imtihan. Seorang di UM dan seorang lagi di UUM, moga dua insan kesayangan ana juga NAJAH dalam imtihan. Sahabat kesayangan, Ukhti Siti Nor Aisyah... Walaupun tak bagitau tapi rasanya dalam fatrah imtihan juga kan? Semuanya sama je... Hihi. Sonok kan nak imtihan? Lepas tu boleh balik kampung. Yey! :P

Wat ammu di Damanhur juga, belajar molek-molek deh, kurangkan jelajah banyakkan muraja'ah. Babah di Kaherah, ehem... Bila ar nak panggey "ummi" pula ni (haa... nakalnya syirah, kena rotan nanti baru tau. Huhu) Tak pe, ada ummi nanti Babah eksen pula dengan anaknya yang seorang ni. Jadi, apa-apa pun moga yang terbaik menyusul perjalanan hidupmu (",) Sahabat di Kaherah juga, moga kesibukan yang membelitmu beransur dilepaskan. Insya Allah. Imtihan.. Imtihan..! =P Ukhti Ida di Jordan, yey! Imtihan kak... Bawa bertenang, jangan asyik cakap rindu nak balik Malaysia je. Nanti dah balik Malaysia, nak balik Jordan pula. Cane tuh? =P Ukhti Nisah di Maghribi, hihi... Sabar ye kak. Hihi

Ukhti Kyna dan Ukhti Balqis yang buat medic, moga cemerlang...! (",)

Insya Allah, hidup sebagai pejuang dan juga penuntut I.L.M.U di negara/tempat orang sudah pasti mengundang sangat banyak dan hebat cabarannya. Apapun, tuntutlah ilmu dan hadapilah setiap cabaran sebagai satu pengalaman yang mengasyikkan. Apabila kalian sudah pulang ke tanah air/kampung halaman, besar harapan masyarakat pada kalian. Amanah Allah... Kena jaga (",)

Jangan ingat nak seronok je di jami'ah, sebab jauh dari kongkongan keluarga. Hakikatnya, kalian sedang memikul harapan yang B.E.S.A.R dari semua. Maka dengan itu.... Ana yang jauh ni mengucapkan "SEMOGA BERJAYA DALAM PEPERIKSAAN" dan harap-harap resultnya nanti flying colours. Hihik, ameen. Insya Allah (",)


Ukhti Fil Islam
Insyirah


Image Hosted by ImageShack.us

0 leaves:

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO