"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)

19 May 2009

Salah Faham

Bismillahirrahmanirrahim.

Hampir saja ana diserang heart attack gara-gara soalan dari sahabat nun di Bumi Kinanah. Alhamdulillah, mujurlah beliau bertanya secara terus terang kepada ana berbanding hanya membuat andaian dan terus memegang dengan andaian tersebut. Ya Allah... Tersenyum ana membaca soalan dari sahabat. Bukan seorang bahkan 2 orang! Aih, jauh betul berita tersebar... Terpaksa melalui Sungai Nil, huhuhu.

"Betul ke Syirah dah kawen? Haritu baca blog... bla bla bla..."

Ini bukan kali pertama ana berdepan dengan soalan yang sama. Ingin ditegas dengan setegas-tegasnya, bukan kenyataan ini untuk mewar-warkan yang ana masih single mingle tetapi untuk mengelakkan dari salah faham yang tidak benar ini berterusan. Berita dah sampai ke Mesir nih, bak kata orang Perak 'amboi jauh bebenor nampaknya'. Huhuhuhu...

- Ana belum berkahwin -

Harap jawapan ini tidak lagi membuat sahabat-sahabat terus dengan andaian dan persoalan-persoalan ini dihentikan SERTA MERTA. Mengalahkan artis jer, astaghfirullah hal azhim. Insya Allah, kalau sampai jodoh dan berkahwin... Ana akan war-warkan pada sahabat untuk hadir pada majlis walimah. Harap TIADA lagi yang membuat gosip ini dan diharapkan dengan kenyataan ini maka cerita ini ditamatkan di sini. MINTA TOLONG sangat-sangat yerk.

Faqir ilallah,
-Insyirah -

15 leaves:

Nurul muslimaH 19 May 2009 at 21:11  

hehe...kesian kt ukhti syirah ek..dr ari 2 lg ana dok bc entry ukhti, ade sj yg tny psl kawin ^_^
tp...diorg tny 2 sbb concern akn keadaan ukhti...syukur dpt kwn2 cm 2 ^_~

balqis,  20 May 2009 at 07:49  

Hahaha, tergelak ana dengan kenyataan ini! HILANG stress study... yang pastinya bukan ana salah seorang darinya kan Tuan Puteri. Itu la, ramai peminat agaknya budak kedik ni. hehehe.

tak pe. mereka mendoakan tuh :D

yang tanya tu rijal atau nisa'?

[1] kalau yang bertanya tuh rijal, agaknya dia nak 'bertanya' cara halus tanpa mampu dihidu oleh tuan puteri.

[2] kalau rijal yang bertanya, lega agaknya dia baca kenyataan ni... hahaha

[3] kalau nisa' yang tanya, mungkinkah dia jeles kalau tuan puteri sudah berkahwin tanpa memberitahu kepadanya... kui kui

[4] kalau nisa' yang tanya, mungkinkah dia sesaja tanya... mengelakkan dari bergusipan. kan dah terang dan jelas lagi nyata cik syirah SINGLE MINGLE lagi...

hehehehe... gelak ana dibuatnya.

Dik, ko kena kawin cepat kot... kekekekeke :P

balqis,  20 May 2009 at 07:52  

satu lagi... nak sambung dik...

kalau ko dah kawen mesti tayang gambar zauj kan, kan kan... hahahaha... kalau adik kawen, wat kenduri kat mesir tak? huhuhuhu... :P

supaya orang2 kat mesir tau adik dah kawen... lalalalala :D

الوردة الشوكية 20 May 2009 at 21:28  

ukhti Nurul Muslimah:

hihi, tak tahu la ukhti tapi soalan ni dah banyak kali di ajukan pd ana, tu yang ana buka entri ni untuk mengelakkan salah faham. apapun syukur sahabat-sahabat memahami.. :)

الوردة الشوكية 20 May 2009 at 21:30  

Kak Balqis...!!!
Apa akak tulis tuh? Nak kene tembakkkkkk ker????!!

mesir... mesir tu katner yerk kak? Kui kui kuiiii :P

Anonymous,  20 May 2009 at 22:35  

Pernah sekali confuse, tulisan seperti orang dah kahwin tapi bila baca betul-betul mungkin kerana ukhti banyak bergaul dengan orang yang lebih dewasa maka ukhti cepat matang dari segi pemikiran. Alhamdulillah.

الوردة الشوكية 20 May 2009 at 23:03  

Syukran 'Tanpa Nama',
mungkin benar kata anda. Banyak bergaul dengan mereka yang lebih dewasa, pastilah lebih banyak pengalaman dan ilmu yang mereka kongsikan bersama. Ana hanya mencedok apa yang boleh dimanfaatkan. InsyaAllah :)

achik_teddy,  20 May 2009 at 23:05  

nma dah smpai mesir tp empunya diri msh blm smpai lg..cepu mas,mgknkh 'disana' ada yg mnanti?hehehe;)) org ckp mesir bnyk buah fraulah,mgkn lg manis dr apa yg awk kantoi time 1st puasa.harga pun lg murah brbnding kt tmpt awk tu..klau xpcya ahlan wasahlan ke ardul kinanah;))

achik_teddy,  20 May 2009 at 23:12  

setuju bngat ngn ukht balqis tu:
1-kena kawin cpt2
2-bt knduri kawin kt mesir
agar lps ni xde lg timbul spekulasi@gosip@umpat@ apa2 aje especially kt mesir nun dsana,hehehe

الوردة الشوكية 21 May 2009 at 00:59  

wahai achik teddy, amboi bukan main lagi anda yerk.! mahu di tembak juga ker? huhuhu... mesir banyak faraulah? alamak, sini pun banyak. x yah gi mesir pun leyh makan faraulah gak, nak manis taruk gula/susu pekat la achik... ngeh ngeh ngeh :P

mesir tu katne... saya x tahu dimanakah kedudukan mesir... oh di mana yerk? kui kui kui... [kenyataan sengal lagi pening]

eleyh3 achik ni setuju dengan kak balqis lak.. suka atie korang lah, achik tu suh je orang kawen... apa kata achik je dl yang kawen baru suh saya kawen...

JANGAN SUH ORANG KAWIN SEBELUM ANDA KAWIN SUPAYA ANDA TAK DIKENAKAN SEMULA... muehehehehe :P

achik_teddy,  21 May 2009 at 08:52  

mmg la kt tmpt awk ada tp kt cni lg bnyk+manis+murah..(mesir tu ktne?) klau nk taui mesir tu kt dlm ht awk,kuikuikui..
mcmna la achik nk kawen,achik dh tua xde org nk,len la ngn awk tu msh lg bdk ingusan yg suka tangkap labi2.hehehe..
mcmni la,awk dtg cni kita bt mjlis kawen sama2,leh sy tumpang glamour org yg blm penah wjud lg kt mesir nih.kasi grand,biar jd wedding of the year,hehehe..

JGN SKALI2 MELAWAN CKP 'ORG TUA' KERANA BOLEH MNCETUSKN PERANG TELUK DAN GERENTI FARAULAH AKAN TERKELUAR DARI PIPI AWAK,WAKAKAKAH...;))

الوردة الشوكية 21 May 2009 at 09:35  

owh, makna kata saya terpaksa gi mesir semata-mata supaya achik dapat tumpang glemer saya ker? Takyah la camtu achik, saya sker wat bese-bese jerk... huhuhu, calon pun takdek macammana nak wat majlis besar-besaran. majlis kecil-kecilan pun lum tentu lagi dapat buat :)

perkahwinan yang rendah mahar dan tidak membazir la perkahwinan yang membawa barakah. Insya Allah. Wat apa wedding of da year? semata-mata tuk menunjuk2 jer, tak per la. Syurga rumah tangga bukan terletak pada kemewahan harta benda tapi terletak pada kerendahan hati, kemuliaan diri. Bersikap lemah lembut dengan ahli keluarga... Wah, terberangan pula saya ni... :">

Siapa la saya... hanya si penangkap labi-labi jer... :)

balqis,  21 May 2009 at 11:18  

Dik...!
Daku benar-benar terpikat dengan kenyataanmu

"perkahwinan yang rendah mahar dan tidak membazir la perkahwinan yang membawa barakah. Insya Allah. Wat apa wedding of da year? semata-mata tuk menunjuk2 jer, tak per la. Syurga rumah tangga bukan terletak pada kemewahan harta benda tapi terletak pada kerendahan hati, kemuliaan diri. Bersikap lemah lembut dengan ahli keluarga..."

sayangnya abangku semua dah kawin, huhu.

balqis,  21 May 2009 at 11:21  

achik:

"setuju bngat ngn ukht balqis tu:
1-kena kawin cpt2
2-bt knduri kawin kt mesir"

ada juga yang menyokong saya... hikhikhik. apa lagi syirah, nnt pos je uwais kat mesir supaya kalian kawin di mesir wpun kene tunggu 20tahun lagi. adeii, lama bangat seh nak tunggu uwais besar. ko carik org lain je la... tak pe dik, lum bertunang agik leyh curang.... hahaha. ni kalau ust khairul baca, mau dia gelak berguling asyik ngumpat anak bujang dia... aisey ustaz, maapkan kami. ana dlu pun pernah tergila-gilakan senyuman uwais tu...kekekekeke.

malangnya uwais baru je 2 tahun setengah, lum mumaiyiz lagi... :)

balqis,  21 May 2009 at 11:24  

"mesir... mesir tu katner yerk kak? Kui kui kuiiii :P"

mesir tu di bumi Allah dik, kalau nak tahu kene jejakkan kaki dulu. Macam mekah dan madinah, bila dah pergi baru leyh tahu... ngeee :P

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO