"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

28 June 2009

Masihku Punya Waktu

Bismillahirrahmanirrahim...

11 hari berlalu, masih tiada tanda-tanda perubahan positif. Tekad, insya Allah esok (pada hari ke-12) ana akan berjumpa dengan doktor. Demam berpanjangan yang ana sendiri tak tahu puncanya. :)

Badan masih menggeletar. Pagi tadi, hajat nak membantu ummi masak, ummi melihat ana yang menggeletar pun tak yakin nak minta bantuan ana kerana ana sendiri perlukan bantuan. Hihihi. Akhirnya, ana memilih untuk memotong keropok lekor dalam keadaan terketar-ketar, senget benget habis keropok lekor. Tak per, walaupun 'tiada rupa' tapi tetap enak! Berkat tangan yang memotong agaknya, ahaks! :P

Ukhti Aisyah, orang tahu dia selalu masuk sini (doraemon ke? ecece, padahal dia baca blog yerk!) Maafkan sahabatmu ini andai perancangan kita untuk berjumpa sebelum Aisyah balik ke kampus tak dapat dikotakan, kebarangkalian diri ini akan dimasukkan ke wad mungkin ada. (Harap-harap sebaliknya, ameen!) Maafkan juga kerana tak sempat nak sending gambar-gambar yang dijanjikan, insya Allah ingatkan yer kalau kita berjumpa. Apapun dirimu tetap menjadi pojaan dan ingatan hatiku walaupun kita jauh terpisah mahupun dipisahkan oleh masa, hakikatnya kita tetap memandang langit Allah yang sama jadi kita tetap bersama kan? :)

Ana fikir... Ini demam berpanjangan yang teruk selepas diserang demam kerana bronchitis. Huaaaaaa...! Hampir setiap hari ana menangis dek kerana menahan sakit yang menyerang seluruh badan, tapi gagahi juga semangat untuk update blog agar nanti kiranya diriku menghilang tidaklah terus semak samun dan berhabuk di blog. Juga tak ada la yang merasa pelik dengan kehilangan secara "tiba-tiba" tanpa warning, hehehe.

Kesejukan yang teramat, terasa jari-jemari sangat 'kaku' dan keras untuk berlama-lama menaip, panggilan bantal dan beruang teddy (^_~) menggamit kembali diri rebah ke bumi. Wah, harini sudah 11 hari ana terbaring. Ya Allah, kuatkanlah hati ini...

Ana undur diri dulu. Jaga diri, jaga iman, jaga amal.


Assalamu'alaikum w.h.b.

1 leaves:

ummu uwais,  29 June 2009 at 09:21  

Salam dik.
Syafakillah... Moga dikurniakan ketabahan dan kesabaran. Ameen.

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO