"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)

30 September 2009

Dari Ummu Uwais

Salam.

Sebelum waktu Maghrib semalam, saya menerima sms dari ukhti Insyirah.

Salam. Kalau tak menyusahkan sahabat2 nak minta tolong baca yaasin untuk ana selepas maghrib. Maaf. Jazakumullah.

Saya mendengar sms tetapi tidak melihat hp kerana sedang memujuk anak-anak bersiap, suami yang sudah keluar rumah berlari masuk semula.

"Adik sakit...! Lepas solat baca yaasin."

Adik yang dimaksudkan suami ialah ukhti Insyirah. Tergamam seketika. Selepas solat, baru melihat hp dan memanjangkan soalan tentang keadaan adik.

Tulang belakang sakit sangat tak boleh duduk. Semalam dah cucuk painkiller. Baring dan mengiring je, bila tak tahan sangat dah meniarap pula. Nasib baik tak melunjur or merangkak. Hihi.

Dalam hati, ya Allah... Dalam sakit pun boleh melawak lagi :(

Tiada kata-kata dari saya kecuali mengharap doa dari sahabat-sahabat buat adik yang kami kasihi.

-Ummu Uwais-

5 leaves:

ummu hanisah,  30 September 2009 at 08:29  

Syafakillah sayang

patut la ht ingat kat adik je ni

mujahidah 30 September 2009 at 10:28  

Assalamua'laikum.. syafakillah adik syira.. sabarlah, ada ganjaran untuk org yang sabar.. (^_^)
tidak dinamakan kehidupan jika tiada ujian, tidak dinamakan ujian jika tak terasa getirnya.. namun begitu usahlah mengeluh kerana setiap percaturan ALLAH itu terselit 1001 rahsia yang tak mampu diintai manusia...

mujahidah 30 September 2009 at 10:43  

Assalamua'laikum.. syafakillah adik syira.. sabarlah, ada ganjaran untuk org yang sabar.. (^_^)
tidak dinamakan kehidupan jika tiada ujian, tidak dinamakan ujian jika tak terasa getirnya.. namun begitu usahlah mengeluh kerana setiap percaturan ALLAH itu terselit 1001 rahsia yang tak mampu diintai manusia...

UkhTi_ ATiRaH 30 September 2009 at 15:02  

Assalamualaikum..

(",)..hebat adek akak, sempat lagi nak melawak. Semoga Allah menyembuhkan. Ingat dik pesan akak, akak tak sedih kita berpisah di dunia tapi akak sedih kalau kita tidak ditemukan di sana...

Semoga Allah memberi ganjaran atas kesabaran adek...

Mia-Ina 30 September 2009 at 19:20  

air mata menangis lak bc utusan ni...wp x dpt bc yasin..tgh red flag..kak mia mendoakan dgn al-fatihah utk adik syira ye

tabahkan hati...akak pun tgh sakit...makin kena kuat smgt...kte jd yg terbaik wp tgh sakit..melawak utk gembira semua org kan syira..hehe

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO