"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)

18 September 2009

Green Light

Bismillahirrahmanirrahim... :)

"Kenapa macam moody jer pagi-pagi?"

Soalan maut dari abi masa ana mengadap laptop sambil mendengar lagu-lagu sedih. Ana sebenarnya merajuk dengan ummi masa sahur tadi, huk huk huk. Cuma tahan je air mata dari tumpah, ana nak mengikut ummi ke pejabat (bukan ana nak pergi pejabat) sebab ana nak berurusan di town. Ana nak ke bank, nak ke library, nak selesaikan beberapa perkara. Semalam ummi kata "Ikut hari Jumaat la." Lastly pagi tadi ummi kata tak payah, uwaaaa... Tangguh lagi keje.

Dah jam 6.40 pagi baru ummi tanya "Kenapa tak siap lagi? Kata nak ikut." Lagi la terasa nak menangis berguling depan ummi juga.

"Tadi ummi juga cakap tak payah. Tak pe la, nanti orang pergi sendiri." (merajuk dah ni) Nada tahan nangis. Huhuhu.

"La, kan cakap nak ikut."

"Kan ummi cakap tak payah."

"Ye la..."

Sami'na waato'na, sekali cakap tak payah terus tak mo ikut. Haha, siaplah siapa jadi suami ana sekali kata 'tak payah' terus ana tak buat dah. Lainkali kalau tanya "kanda nak minum?" sekali dia jawab "tak payah la... dinda duduk diam-diam" memang jawabnya ana tak bangun dah, sami'na waato'na la katakan. Kui kui kui...

Tapi ana tetap nak merajuk dengan ummi pagi ni sebab ummi tak bagi ikut, huhuhu. Kalau ikut kan dapat duit raya, dapat duit raya leh kumpul, dah kaya boleh kawin... Eh, silap bukan kawin tapi nak ziarah ke bumi ambiya'. Insya Allah, jadi sesiapa nak buat amal sila bagi duit raya pada ana! :P Ana akan gunakan dengan cara yang betul iaitu jihad fisabilillah. Hihihi... Babah kata kalau kumpul duit raya setakat RM5, umur 50 tahun baru leh sampai Mesir (itupun kalau panjang umur).

Nak honeymoon dengan Uwais pun, calculate jap. Umur ana 50 tahun Uwais lak 34 tahun. Erk, macam mak dengan anak pulak rasanya. Malu pulak nak pegang-pegang tangan, sesilap Uwais tolak dengan kerusi roda jer, huhuhuhu. Argh takde, nak Uwais juga! Baju raya Uwais tahun ni tak match dengan ana, apa la Ummu Uwais ni orang dah kata beli warna sama dengan ana. (Erk, suka hati Ummu Uwais la, anak dia... Suka hati dia la nak pakaikan baju warna ape pun) Er tapi Uwais kekasih saya... Ngeh ngeh ngeh.

Pagi ini send e-mail to abi, 'proposal' Pohon Cinta Madinah. Sekali abi jawab (via e-mail) :

Salam,

La……abi cadang tajukanya ditukar ke tadaa………‘Pohon Cinta Cairo’……he..he..he…


Haisey men and women, I am sorry lah. Pohon Cinta Cairo tunggu lepas siap Pohon Cinta Madinah dulu. Pokok Madinah baru je semai, belum pasak kukuh lagi dah nak tanam Pokok Cairo, tak leh gopoh-gopoh. Huhu.

Alhamdulillah abi dah berikan greenlight. Syukran abi!

* Seyakin dan pasti ada orang (mungkin) gelak depan PC. Hurm... Gelak la, masuk lalat kang batal puasa!

2 leaves:

Anonymous,  19 September 2009 at 06:13  

Heeee~
Anak manje ye kamu nih!~

الوردة الشوكية 19 September 2009 at 08:10  

Errr... Manja dengan ummi abi tak apa. :)

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO