"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

22 January 2010

Comelkan Saya? ^_~


Semalam, Adik tanya gambar apa yang sedang dilihat hingga kakaknya tersenyum lalu tergelak sendirian melihat screen komputer lalu berkata. 'Comelnya... Rasa nak peluk je.'

Hati kecil ana lalu berkata "Mana boleh peluk, kalau duduk dalam pelukan makhluk ini jawabnya kemudian saya 'menikah' segera dengan 'tunang' saya..." --> kukunya sangat tajam!

Dan sebenarnya, geram sangat bila tengok gambar-gambar beruang. Dan sebenarnya, baru semalam tahu beruang ada banyak jenis. (Beruang Panda, Beruang Kutub, Beruang Koala, Beruang Matahari dan ada juga Beruang Madu)

Tapi, yang paling ana suka ialah beruang panda, comel... Macam ana :D

Badan dia tembam sangat (ana tak la sampai macam tu) dan paling besh sebab bulu dia banyak. Buat selimut di musim shita tu sangat besh kan? Aduh, Kak Ida cakap salji nak turun dah di Jordan tapi masih malu-malu. Kalau boleh main salji, hari-hari nak guling atas salji. Hehehe.


Ini beruang kutub. Tengok badannya yang solid dan bulunya yang sangat tebal, di bawah bulunya yang tebal tu ada lapisan lemak yang tebal untuk memanaskan badannya. Bayangkan kalau kita manusia pakai baju berlapis-lapis semasa shita (winter), beruang kutub langsung tidak berbaju kerana Allah menciptanya sebegitu. Sesuai dengan kedudukannya yang berada di tempat bersalji. Subhanallah.

Bila tengok gambar beruang kutub yang dua ekor ni, terus teringatkan baby Insyirah (bukan anak ana, haih nanti lain pula pemahaman kalian tapi baby tu namanya Insyirah) yang sangat comel dan tembam, bila bungkus baby Insyirah dalam selimut, rasa macam anak patung pula. Hehehehe.


Ini pula beruang koala, comel sangat. Kecil dan jinak je... Insya Allah yang ini boleh peluk, hehehe. Koala ni kalau tak salah ana, banyak di Australia. Wallahua'lam. Nampak sekali macam doll je kan, subhanallah. Comel. Geram... Sangat-sangat-sangat ^_~

Binatang pun tahu untuk meluahkan kasih sayang, inikan kita sesama manusia. Ada akal, ada iman... UMMI, ABI... Syirah sayangggg bangat sama kalian.

4 leaves:

~ida~ 22 January 2010 at 11:52  

aik syirah....
patut la duk cakap pasal beruang masa chat...rupe2nyer kawan2 syirah dah kua dalam blog ni...hihi
memang comeyy!

~ZuLhAiRi~ 22 January 2010 at 19:34  

salam...aduh, sungguh cOmel beruang2 itu...ana mmg xbOley kalau tgk beruang...sbbnya ada sahabat yg panggil ana beruang...adui la..nak kata bulat besau cm beruang xdalah...mmg jauh la...kalau beruang kOala tu boley la kut...kecit cOmel je...ni la padahnya blajar kat MMU melaka yg tempatnya nama Bukit Beruang...huhu

ps; beruang2 tu mmg comel, tp jgnla la berani nak peluk, sekali ngap...tintOng!...kalau nak jgk, cari la teddy bear..

faiez_daud,  24 January 2010 at 08:04  

Allah amat menyayangimu. Wujudmu adalah bukti wujudNya.
Apakah maknanya Dia mewujudkanmu jika Ia membencimu. Renunglah ke dalam dirimu dengan renungan yang sedalam-dalamnya.
Sesungguhnya pada dirimu sudah nyata akan kasih sayangNya, jika kamu memahami.

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO