"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)

07 January 2010

Anugerah Ilahi

Bismillahirrahmanirrahim.

Paling minima 5 kali sehari kalimah Allahuakbar membawa maksud Allah Maha Besar membuka tirai solat. Di awal bicara Fatihah, kalimah bismiLLAH dibaca. Ar-Rahman, Allah Maha Pemurah. Kemudian, Ar-Rahim, Allah Maha Mengasihani. Sebenarnya, dalam mencari arah tuju dan panduan kehidupan, kita harus sedar bahawa kita dikelilingi oleh rahsia kebesaran, dikasihi dan disayangi. Justeru, apa juga bentuk ujian dan cabaran, kita harus terima dengan hati yang terbuka. Harus sentiasa bersyukur dan menganggap apa jua yang mendatang adalah satu ANUGERAH. -Hassan Suyut-

Ya Allah,
Sungguh kami sedari betapa diri kami begitu kerdil untuk memperjuang agama Mu. Namun kami mohon pada Mu ya Allah, berilah kami peluang untuk kami tunjukkan pada Mu betapa kami sangat bersungguh untuk bertugas sebagai hamba Mu. Kau tetapkanlah hati kami untuk sentiasa kuat melawan kekangan nafsu sendiri. Mudah-mudahan suatu saat nanti kami dapat mengecap nikmat sebuah perjuangan sebagaimana yang dirasai oleh Rasulullah yang amat kami kagumi. Ameen...


Scrapbook at WiddlyTinks.com

Happy 1st birthday in advance Aqeef Haykal.

Hola... tak sabar nak tayang pic Aqeef, so... wish siap-siap.

# Semoga Aqeef membesar sebagai anak yang soleh

# Sihat, ceria dan... be somebody!

p/s: Ni la pakwe ana, comel kan. :kenyit:

10 leaves:

الوردة الشوكية 7 January 2010 at 14:58  

hehehe... memang saya seorang yang comel. lalalaaaaaa...

زهرة حلوة 7 January 2010 at 19:51  

Bismillah..~
salam,
=)
chumelnye..
smg mmbesarnya dia dlm limpahan rahmat Allah ta'ala..
dn dkurniakan akhlaq insan soleh spnjgn pmbesarannya,amin!
=)

ummu 8 January 2010 at 09:51  

Adik,
lepas geram ye? hehe, akak tengok pun geram juga. :D

Summertowinter 8 January 2010 at 09:52  

memang comel, muka cam org arab.. tapi slalu tak mo ngaku.
rindu nak geget..

best tak nama baru adik? esok tukar lagi, pastu lusa adik guna nama Fasihah Nur Bt Azman..
hik hik hik
tak caya? tak caya?

eLLeLiyn stuff 8 January 2010 at 11:06  

Thanks dear for compliment... m.usu nk cilok bley pic ni..

eLLeLiyn stuff 8 January 2010 at 11:06  

Thanks dear for compliment... m.usu nk cilok bley pic ni..

الوردة الشوكية 8 January 2010 at 15:49  

Heee... silakan Mak Su. Hehehehe, ambil pun dalam geni haritu. Buat folder gambar dorang, pastu suka la nak edit2... hehehe :)

~ZuLhAiRi~ 10 January 2010 at 03:11  

salam...

nama lawa, orgnya pun cOmel...mmg seswai dibuat pujaan hati..hehe

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO