"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)

08 October 2009

Titipan Buat Tersayang

Bismillahirrahmanirrahim :)

Alhamdulillah, semoga kasih sayang Allah bersama kita melimpahkan taufiq dan maghfirah buat kita semua. Ameen allahumma ameen.

SaNaH HeLWa ya ukhti habibati ; Mahfuzah

Image Hosted by ImageShack.us

Terima kasih di atas semuanya, terima kasih kerana menjaga kakakmu yang seorang ini, terima kasih melayan kerenah kakakmu yang selalu sakit ini, terima kasih kerana selalu menemani kakakmu yang selalu sakit ini, terima kasih kerana selalu berkorban untuk kakakmu yang selalu sakit ini.


Semoga Allah melimpahkan rahmat, taufiq, inayah, maghfirah Nya ke atas seorang insan yang bernama Mahfuzah. Belajarlah menghargai segala apa yang ada dan berusahalah untuk menerima apa yang tidak disukai kerana bukan semua yang kita harapkan akan menjadi kenyataan.

Di usia muda ini, manfaatkanlah masa dengan perbanyakkan membaca kerana membaca jambatan ilmu. Dengan ilmu, hidup akan lebih terarah. Sudah 13 tahun hidup di bumi Allah, sebanyak mana masa yang telah dimanfaatkan sebagai saham akhirat? Muhasabah diri. Kurangkan berkhayal (ha, kantoi!) dan berpijaklah di bumi nyata... Hidup ini singkat, jangan disingkatkan lagi dengan perkara yang mendatangkan keluh kesah kepada hati.

* jaga hati *
* jaga iman *
* jaga amalan *
* jaga diri *

Semoga Allah memberkati usia mu dengan ilmu yang bermanfaat, amalan yang sohih, aqidah yang lurus, hati yang sentiasa mencari keredhaan Allah, jiwa yang selalu rindu pada Rasulullah. Ya Allah, rahmati adikku ini. Jadikanlah beliau insan yang berjiwa hamba. Pimpinlah perjalanannya agar menjadi penyejuk mata ayah bonda. Istajiba doa ana, ameen ya Rabb.

i LoVe yOu wiTh hEaRt aNd sOuL (^_^)

0 leaves:

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO