"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

12 July 2012

Bohot Pyar Pyari Beta ♥



Sanah Helwa anakanda Amir Solihin.

Mera bohot pyar pyari beta ♥

Allahumma faqihhu fiddin wa alimhul hikmatal wa ta'wil. Amin :)

Alhamdulillah, harini Amir Solihin genap 1 tahun (masihi). Ummi tak ada hadiah apa-apa yang istimewa untuk Amir Solihin, insha allah Ummi ada lots of love untuk bagi pada Amir Solihin.

Amir Solihin sekarang dah pandai absorb semua yang dilihat, belajar sebut apa yang didengar. Ummi dan Abi akan usaha jaga akhlaq depan Amir Solihin inshaAllah, akan usaha jadi qudwah hasanah buat Amir Solihin.

Haritu bawa Amir Solihin beli barang, tunggu nak bayar di kaunter dengan mulut yang tak berhenti-henti meminta sesuatu yang Ummi tak faham. Bila lihat seseorang bawa botol air mineral terus Amir Solihin menjerit meminta, berpaling laju. Allah, rupanya Amir Solihin dahaga dan nak minum air. Ummi akan lebih alert lepas ni ya sayang.

Sambil tunggu Abi balik mengajar, Amir Solihin tengok Ustaz Don di TV Al-Hijrah. He he, tergelak Ummi dengan gelagat Amir Solihin yang meniru perbuatan-perbuatan Ustaz Don sambil tersengih apabila Ustaz Don senyum. Masha Allah, Amir Solihin nak belajar solat dan belajar tajwid ya.

Ummi sibuk di dapur, dengar Amir Solihin menjerit dan Abi ketawa. Pelik sungguh situasi yang Ummi hanya dengar tanpa melihat. Bila ke depan, Ummi tanya Abi... Abi cakap ada orang histeria dalam TV dan Amir Solihin 'histeria' sama, meniru apa yang dilihat dalam TV. Allah, Amir Solihin jangan buat yang pelik-pelik ye :)

Amir Solihin suka dengar zikir dan kalamullah. Bila Ummi nak solat, Ummi 'rasuah' youtube dengan klip "Ya Hanana" supaya Amir Solihin tak panjat Ummi masa solat. Ya, 2-3 x berjaya. Masuk kali ke-4, Amir Solihin nak solat sama-sama dengan Ummi. Bila Ummi bagi salam kedua, Amir Solihin tersengih lebar sebab dah faham Ummi done solat, boleh sambung main dengan Amir Solihin.

Bila Ummi baca doa, Ummi tadah tangan. Dari jauh pun Amir Solihin 'sanggup' berlari sebab nak tengok ada apa dalam tangan Ummi, sampai Abi tegur. Abi cakap "Ummi tengah doa tu, jangan ambil doa Ummi." He he he...

Ummi ajar Amir Solihin baca doa sama-sama dengan Ummi, bila raupkan tangan ke muka pasti Amir Solihin akan tersenyum. Amir Solihin jangan lupakan Allah ya, kita kena selalu doa sebab kita sentiasa ada Allah. Minta banyak-banyak dengan Allah, jangan minta dengan manusia. Bercerita banyak-banyak pada Allah, kerana hanya Allah yang boleh bantu Amir Solihin menghadapi setiap suasana.



Ummi Amir Solihin.

Ummi minta maaf sebab tak mampu berikan yang lebih baik seperti orang lain, dengan ilmu Ummi yang sangat terbatas insha Allah Ummi akan minta Allah beri Ummi ilmu banyak-banyak untuk Ummi berikan kepada Amir Solihin ya. Ummi minta maaf banyak-banyak sebab Ummi tak pandai, insha Allah Ummi akan belajar banyak-banyak... Doakan Ummi dan Abi ya sayang, supaya kita kekal bahagia sampai kepada Allah.


Ummu Amir.
12 Julai 2012
22 Syaaban 1433 H

2 leaves:

Unknown 12 July 2012 at 20:37  

terharu baca perenggan yang akhir2 tu,,,

:: Zahratu Billaurah :: 12 July 2012 at 20:49  

entri ini...
touching... =')

Insya-Allah, Amir Solihin akan membesar menjadi seorang mujahid yang soleh dan baik akhlaknya yang bisa memberi contoh kepada manusia lain seperti Ummi dan Abinya juga. Ameen.

Amir Solihin sangat sangat sangat comel! <3

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO