"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)

11 May 2012

Mr Potato Abi


Bismillahirrahmanirrahim.

Harini Amir Solihin nak tolong Ummi update blog.

Haritu Abi tolong Ummi update blog.

Sekarang, Amir Solihin nak tolong Ummi update.

"Assalamualaikum aunty, uncle, ammu, kholah, mamu, mami semua..."

Alhamdulillah. Amir Solihin dah hampir nak masuk 10 bulan.

Amir Solihin dah boleh merangkak dengan saaaaangat laju.

Bila dengar Abi buka pintu (geselan kunci pada pintu) maka Amir akan cepat-cepat menjenguk ke arah pintu. Kadang-kadang Amir statik saja menunggu Abi masuk rumah, tapi kepala Amir terjenguk-jenguk ke luar.

Amir dah makan bubur nasi, kadang-kadang sehari sampai 5x.

Sekarang Amir suka meniti, berjalan sambil tolak kerusi, bila boleh berdiri Amir akan perlahan-lahan lepaskan kedua-dua tangan. Terhuyung hayang macam kena tiup angin tapi Amir akan cuba berdiri sendiri tanpa memegang apa-apa seberapa lama yang boleh.

Ha... Kenapa Amir tulis tajuk entry ni "MR POTATO ABI" ye?

Abi suka panggil Amir "Mr Potato". Jadi, Amir adalah Mr Potato untuk Abi je... Ummi tak panggil macam tu pun. Ummi panggil "Abang Long".

Ummi suka menyakat Amir. Ummi bedung tangan Amir dengan kain lampin kemudian Ummi selimutkan Amir dengan selimut yang ada penutup kepala. Hishhhhh, Amir kan dah besar. Amir tak nak kena bedung lagi, Ummi cakap Amir besar cepat sangat. Ummi belum puas bedung tangan Amir. Hihihi...

Sekarang, Ummi dah jarang bawa Amir ikut Abi pergi kuliah sebab Amir suka kacau jiddah (nenek) yang datang dengar kuliah. Amir kacau al-Quran, Amir nak ambil buku nota, Amir nak main-main pensel dan pen jiddah. Kadang-kadang Amir pergi dekat mana-mana jiddah sambil senyum 'comel', jiddah tak boleh fokus dengan pengajian sebab sibuk main dengan Amir.

Pernah sekali, Amir buat aksi comel membuatkan semua yang sedang mendengar kuliah tergelak-gelak... Sampai Abi suruh Amir duduk diam. Abi cakap; "Amirrr... Dah, dah, dah. Orang nak dengar Abi cakap pula."

Ummi pun ambil Amir bawa keluar. Hihihi...

Maaf la Abi, aura Amir lagi kuuuuuat dari Abi :D

Ok la, Amir permisi dulu ya.

Assalamualaikum.

Maassalamah, insha Allah!



Amir Solihin

4 leaves:

Kasih Tercipta 11 May 2012 at 11:02  

MasyaAllah....comel nyeeee Amir solihin nya Entri hari ini..hehehe

Apa pon...ummi n abi amir syg pd amir :)

semoga menjadi mujahid yg soleh yer syg :)

Dari Ummi firah :)

~ida~ 11 May 2012 at 11:06  

hehehe....budak comel..!

alia farhah 11 May 2012 at 11:34  

assalam. comel je amir solihin. may ALLAH bless :)

PeNaWaR YaNG DiReDHai 12 May 2012 at 02:23  

Subhanallah..comelnya sayangku ini...bila kita bisa ketemu ya.huhuhu...nanti m.teh datang tunggu kat pintu,nak cium puas2..hehehe..

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO