"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)

21 August 2008

SMS/EMAIL Berantai

Hari Isnin yang lalu, ana dapat sms dari seorang sahabat:

........ sila forward kan kepada 7 orang kalau tidak dalam masa 30 hari anda akan ditimpa musibah
Hati sememangnya panas, geram jugak kalau dapat sms berantai mcm ni. Ana langsung tak kisah kalau antum/antunna nak fwd apa saja mesej pada ana, ada yang hantar doa dan tazkirah dan sebagainya. Cuma ana nak tegur sikit (kalau salah tolong betulkan) pada yang banyak kredit hp, nak fwd benda-benda gini tak per lebih2 lagi tazkirah dan kebanyakannya memang ada "isi" pun. Cuma TOLONG la jangan mendoakan si pembaca mesej/email kalian tu DITIMPA MUSIBAH kalau dia tak fwd mesej tu. Just fwd isinya, delete jer la "doa" tuh.

Ana sekadar berkongsi pengalaman sendiri. Isnin lalu, ana dapat sms tersebut, ana terus mendeletenye. iNi BUKAN kali pertama ana dapat sms sedemikian. Keesokan harinya, ana berjalan dan terlupa bawa ubat. (Kecuaian sendiri). Maka, ehem... ana terjatuh... huhu. Maka, makin kiok le badan yang kiokkk nih. Allah saja yang tahu. Ianya mau'izzah pada diri sendiri yang lalai. Hmmm...

Ana termenung dan berfikir malam tadi... Setelah mata gagal di lelapkan. Dalam kegelapan malam, ana berfikir. Lantas ingatan terlayar pada sms sahabat yang di delete tanpa fwd pada sesiapa. Hmmmm... Yang ana nak kongsikan di sini. Jangan sampai perkara sebegini jadi kepercayaan bahawa kalau tak fwd AKAN ditimpa musibah. Hakikatnya, kecuaian diri ana sendiri yang terlupa bawa ubat. Bukan apa, ana rasa ia dah jadi satu fenomena sebab TERLALU ramai yang fwd benda-benda begini.

Haritu, ana sembang dengan sorang akhawat yang bercerita dia dapat email berantai begini jugak lebih kurang 'kes'nye, seminggu kemudian dia excident. Yang ana nak tegaskan di sini... TOLONG LA JANGAN MENDOAKAN PENERIMA/PEMBACA (email/sms) MENDAPAT MUSIBAH. Kalau mahu berkongsi apa saja info, silakan. TOLONG delete "doa" musibah kalian tu. Harap ustaz/ustazah tolong leeeee sesangat nasihatkan pada insan-insan di sekeliling anda. Ini hanya pendapat peribadi ana yang sangat terkilan "DIDOAKAN" mendapat musibah dari sahabat sendiri. Allahuakbar!!!!!

Kalau salah, mohon dibetulkan fikrah ana yang jauh dhaif lg jahil. Jazakumullah.

0 leaves:

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO