"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)

05 August 2008

Perlu ke Menangis?

Dugaan... Dugaan... Dugaan...
Terasa kerdil sangat diri. Bila di uji sebegini baru mula memikirkan diri, diri yang sering leka dan dibuai nikmat dunia. Terasa nak menangis sangat-sangat sepanjang hari dari awal pagi tadi. Sakitnya badan, berkeriuk-keriuk sampai nak bangun pun memerlukan semangat dan keazaman yang sangat tinggi. Allahuakbar.

Sebelum melarat, gagahkan juga badan yang kesakitan. Jam 4 a.m bangun makan 2 keping roti sekadar mengalas perut dan makan ubat. Bukan tak nak makan ubat tapi bila dah makan ubat, mula la rasa lemau dan sengal yang teramat. Tu belum kira lagi sesi memuntahkan segala isi perut sampai keluar air je... Subhanallah, kerdilnya diri.

Makan juga ubat dalam keadaan yang gigil, selalunya tengok je ubat. Ubat? Sekadar pain killer yang tidak menyembuhkan. Tapi, kali ni tak ada pilihan selain makan ubat sebelum makin melarat. Huk huk, tak nak masuk wad lagi tahun ni. Menderita zahir dan batin. Allah je la yang tau betapa trauma nye duduk dalam wad. Tu belum lagi di pasang segala jenis wayar, rimas sangat-sangat. Tension... Ish, kalau diluahkan semuanya boleh buat karangan pula. Hospital is my last choice... Huhu.

Pagi ni, bangun buat breakfast dulu tu pun dhaif sesangat. Nak luruskan kaki pun memakan masa, Allahuakbar. Sebelum makin melarat, masak dulu untuk lunch siap-siap. Sambil memasak pun sempat lagi menangis. Allahuakbar, terasa macam nak duduk diam-diam je atas tilam. Pegang apa semua jatuh, dah tu... Masak sambil duduk. Kih kih kih... Mula sengal kat dapur sorang-sorang. Alhamdulillah, siap juga memasak. Dan sepanjang hari ni tak nak buat apa dah... Huwawawaaaaaa tak larat sangat!

Yang paling sedih, nak solat pun dah 'cacat'. :'(
Akhirnya ku bertanya pada diri sendiri "Perlu ke menangis atas ujian kecil ni?" Allahuakbar... Terasa sangat tindak balas ubat. Dah terasa sengal, mual... Yoooo... Pasni sesi melangut je la atas sinki... uwek... uwek... huwawaa... bab uwek ni la yang makin melemahkan badan... Kussss... Kamon kamon... sikit je ujian ni kan. Sikit je kan? kan? kan?

Hish... merapu apa la awal-awal syaaban ni... ^_^

Image Hosted by ImageShack.us

0 leaves:

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO