"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

10 November 2008

Terima Kasih Ya Allah


Akhi Shidee with kak Nor

Syukur Alhamdulillah.

Allah Maha Mengetahui perasaan hamba Nya. Atas sebuah kesabaran yang panjang, doa yang tak putus-putus, akhirnya Allah makbulkan juga untuk ana menziarahi 2 insan yang selalu dekat dengan hati ana. Syukur, Allah izinkan pertemuan kami. Walaupun awal pagi, kesihatan sedikit mengganggu, namun Allah juga yang Maha Berkuasa. Sedikit ujian untuk memberikan lebih banyak jalan menyemai SABAR. Sukar di ungkap dengan kata-kata dan bicara hati. Allah lebih tahu apa yang terbuku di hati. Lautan syukurku hanya setitis dari rahmat Nya. Ana tunduk pasrah walaupun pertemuan pastinya berakhir dengan perpisahan. Namun, perpisahan yang memberi seribu satu pengertian. Genggam erat dan pelukan mesra serta ciuman kasih sayang benar-benar melengkapkan erti satu KERINDUAN yang nyata.


Subhanallah. Allah memberikan satu ujian yang panjang untuk menghadiahkan sebuah kemanisan dalam ukhuwwah. Ana benar-benar syukur dengan anugerah ini. Terlalu banyak cerita yang ingin di luahkan, terlalu banyak bahasa yang ingin ana bicarakan namun pengisian yang mantap lebih bermakna walaupun waktunya terhad. Keberkatan... Iya, itu yang penting. Hehehe... Sepi, sendu dan sebak. Waduh, ana tak mahu jadi terlalu puitis hari ini. Ramai sahabat yang menegur betapa susah nak faham bait ayat yang terlakar, sangat sastera. Subhanallah, sedangkan ana bukan bersastera, sekadar mencakna ayat-ayat menjadi seindah di hati. Iya... Perasaan yang Allah saja tahu!


Penantian panjang...

InsyaAllah 16-17 ini "halaqoh akhawat" bersama insan yang amat sangat ana rindu. Moga Allah permudahkan pertemuan ini yang barangkali ana akan menjadi sangat periang. Aduh... Bayangan rindu... Banyak yang menjelma, moga Allah tautkan kembali rasa kasih yang terhidang buat menyemai bahtera perjuangan di hati kami demi menagih redha Nya. Insya Allah. Banyak yang dirancangkan, tapi Allah saja yang tahu kesudahannya. Moga kembara ini tak sunyi dengan tautan hati dari sahabat yang BENAR-BENAR menghargai sebuah persahabatan.


Love StOry FoR my LoveLy:



... maka Kami telah memperkenankan doanya dan menyelamatkannya dari kedukaan. Dan demikianlah Kami selamatkan orang-orang yang beriman. [Surah Al-Anbiya’ :88]

SiS Syifa'

SiS AmiEra

SiS NoR --> Laksa memang sedap sangat.

AkhI ShiDeE


Jazakumullah atas selautan kasih sayang, ilmu, pengalaman dan coretan kehidupan buat ana... Yang dhaif segalanya... Kalian TERLALU istimewa di hati ana. 4 tahun menyemai ukhuwwah walau di alam maya, namun keberhasilan kasih sayang yang dizahirkan, masya ALLAH! Mantopppp!

... maka Kami telah memperkenankan doanya dan menyelamatkannya dari kedukaan. Dan demikianlah Kami selamatkan orang-orang yang beriman. [Surah Al-Anbiya’ :88]

sodiki hakiki yang sangat ana rindukan:
SiS HafiZah
SiS aIsyAh

moga Allah perkenankan doa kita untuk bersua...

Image Hosted by ImageShack.us

1 leaves:

Anonymous,  10 November 2008 at 16:38  

salam ukhuwah ukhti insyirah.

lama x mengomen. asyik jd silent reader selama ni. :)

sy ni lbh kurang mcm ukhti jugak. hbs spm duk rumah je. tgk kwn2 bljr, nak jugak ikut sama tp keadaan x mengizinkan. sy teringin nak tanya, ukhti x de perancangan nak sambung bljr ke?

salam.

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO