"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)

28 November 2013

Amri Suhaily @ 5 Bulan

Bismillahirrahmanirrahim.

Budak bambam ni dah masuk 5 bulan, air liur selalu meleleh bila tengok orang lain makan. Dan dia pun dah macam-macam merasa makanan, buah betik, buah epal, buah pisang. Semua yang orang makan, dia pun terliur sama. Mujur Ummi tak suap Nasi Arab je lagi dengan budak bambam ni.

Orang kata mukanya sebiji fotostat muka Abi.


Sekali Ummi tengok, macam anak cina. :D

Dah 5 bulan, tapi malas nak meniarap. Suka mengiring saja, tapi Ummi tak kisah langsung kalau Amri Suhaily tak meniarap macam abang Amir Solihin, kalau dua-dua cepat, Ummi kena pasang turbo pada kedua-dua belah tangan.

Jari tangannya bulat-bulat, risau sungguh bila Amri masukkan tangan dalam mulut Abang Amir, Ummi takut Abang Amir ingat french fries je... Little Mujahid kedua ni manis dengan senyuman, sampaikan ibu-ibu saudaranya suka kata Amri Suhaily senyum gatal. :D


Little Amri Suhaily dengan berat 8.1 kg pada usia 5 bulan, ini kelebihan nyata berbanding Abang Amir. Hehehe, lagi 4 kg boleh kalahkan Abang Amir :) Gambar ni masa Amri Suhaily 4 bulan, kepala botak. Sekarang rambut dah panjang. Tak boleh letak sebelah menyebelah macam ni lagi, mereka berpeluk sakan. Amri Suhaily suka peluk kepala Abang Amir dan cium Abang Amir sambil 'menyiram' air liur pada Abang Amir.

Anak kedua ni lebih penyabar, redha je bila dibuli abang. Abang buat macam-macam pun sengih... ^_^

4 leaves:

~Setanggi Syurga~ 29 November 2013 at 08:51  

muehehehe..gelagat abg & adik...hihi

fyumie 30 November 2013 at 16:39  

comel je ayat last tu, kak.. hehe

puji lah abang amir jugak xD

semoga sentiasa sihat & bahagia sekeluarga bawah rahmatNya <3

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO