"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

30 July 2013

Terlebih Kalsium :)

Bismillahirrahmanirrahim.

Perkongsian.

Amri Suhaily, mujahid kedua kami. Pengalaman semasa hamil dan melahirkan beliau juga istimewa, alhamdulillah. Mungkin sepanjang tempoh kehamilan, saya terlebih mengambil kalsium. 

Pada hari ke-2, Amri Suhaily sudah pandai memusingkan kepalanya ke kiri dan kanan. Kepalanya juga tidak perlu diampu. Pernah suatu hari, Abang Amir Solihin 'telangkupkan' Amri Suhaily di atas tilam. Saya memerhati tanpa berkata apa-apa, mahu lihat reaksi kedua-dua beradik. 

 Beberapa saat kemudian, Amri Suhaily memusingkan kepalanya Alhamdulillah, ada 'pertahanan diri' sewaktu dibuli oleh abang. Semasa hamil, saya mengamalkan minuman susu kambing (Hi-goat). Semasa berumrah, saya minum susu unta yang segar. Selepas pulang ke Malaysia, suami belikan susu unta (serbuk seperti Hi-goat). Setiap hari juga saya amalkan makan makanan tambahan Ostematrix (shaklee). 

Alhamdulillah, pengambilan kalsium yang betul-betul banyak kerana saya masih menyusukan Amir Solihin walaupun semasa hamilkan Amri Suhaily. Alhamdulillah. Selepas konsisten pengambilan kalsium yang cukup (susu kambing, susu unta dan ostematrix Shaklee), saya tidak mengalami cramp dan sakit pada bahagian tulang belakang yang mana saya mengalami sakit tulang belakang sejak berusia 18 tahun (semasa mengandungkan Amir Solihin, saya sangat teruji dengan masalah tulang belakang). 

Pemakanan yang sihat. InsyaAllah akan membantu ibu untuk menghadapi 'kerenah ibu hamil'.

Sihat dari Allah. 
Mintalah dengan Allah. 
Yang lain hanya asbab kesembuhan sahaja. 

Wallahua'lam :)




Wajah anakanda Amri Suhaily pada hari ke-40.

Copy paste muka abi.
Alhamdulillah, tak tertukar anak orang lain di hospital tempoh hari.

:D

0 leaves:

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO