"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

14 September 2009

Chemistry Between Us


Suka gambar ni, pinjam dari Kak Aysarahanan.

Bismillahirrahmanirrahim :)

Alhamdulillah, hati melonjak riang bukan kerana raya dah hampir tiba tetapi ana baru selesai membaca blog Babah dan seperti yang dijanjikan Babah memasukkan cerita bersama Wakil Hamas sempena program surau (masjid) yang mana Babah menjadi imam terawih. Sambil itu, hati terhibur dengan 1 gambar 2 budak comel yang mana abangnya seolah-olah 'defend' adik yang diusik oleh Babah. Er, wallahua'lam. Haaa... Babah ni usik anak orang ye. (^_^)


Today, I would like to share my loving story with someone I love with my heart and my soul. Walla, cukup. Jangan speaking London, nanti makin banyak merapu.

Kami mula berkenalan sewaktu ana masih bersekolah menengah lagi. Setiap kali bertemu (kami sering berselisih hampir setiap pagi) hanya senyuman menyerikan wajah tanpa kami memulakan perbualan, bukan tidak menyebarkan salam tetapi selalunya kami bertemu di dalam tandas. Sampai sekolah, perkara pertama ialah basuh muka untuk menyegarkan badan kerana sepanjang perjalanan ke sekolah ana suka menikmati angin pagi dengan membuka tingkap bas seluas-luasnya. Jadi, muka agak melekit. :)


Kami bertemu, saling senyum tetapi ada satu garis yang membuatkan kami jauh iaitu kami tidak pernah berusaha untuk beramah mesra. Kami masing-masing malu, ala malu kucing gitu. Maklum la, perempuan. (^_~) Dia juga seorang yang selalu namanya disebut-sebut oleh guru biologi (En Zainure), seorang yang istiqamah dalam menuntut ilmu, pelajar yang disegani juga antara pelajar muslim yang selalu mencapai keputusan cemerlang dalam pelajaran.

Ana mengaguminya dalam diam, alhamdulillah.
Sehinggalah di tingkatan 3 baru la pertama kali kami beramah mesra tapi cukup sekadar itu. Kemudian hanya bertukar senyuman kembali. Ana bukan orang yang mudah mesra dengan insan yang ana tak kenal. Tetapi apabila ana masuk ke tingkatan 6 (rendah), semuanya bertukar suasana. Ke mana saja tujuan dan arah, pasti si dia turut mengikut. Sweet sangat masa tu.

Hatta nak ke kantin atau ke surau atau mesyuarat persatuan, si dia masih setia menunggu untuk seiring dan sejalan. Walhal, dulu masing-masing malu kucing. Itulah, tak kenal maka tak C.I.N.T.A kan!


Sehingga kini setelah hampir 3 tahun meninggalkan alam persekolahan kami masih mesra, malahan semakin mesra. Insya Allah. Hanya e-mail penghubung kasih, sementelah si dia seorang yang istiqamah membaca coretan-coretan sepi ana dalam blog. Sangat terharu apabila si dia memberitahu "kesemua entry dah save, print dan simpan dalam satu fail". Ya Allah, terharu sungguh. Sebab ana banyak merapu berbanding sesuatu yang bermanfaat.


Bila si dia stress menempuh imtihan, maka coretan-coretan sepi ana lah yang menjadi penghiburnya. Peneman kala sedih. Alhamdulillah, sekurang-kurangnya masih ada manfaatnya ana buat si dia. Insya Allah.
Terkadang ana merenung, hal apakah yang membuatkan kami begitu rapat sedangkan kami tidak banyak melakukan aktiviti fizikal seperti berpegang tangan, bersalaman dan lain-lain. Hanya hati yang mendekatkan kami, itulah yang ana katakan chemistry between us!

Inilah yang menggetarkan saraf, si dia mampu berada dekat di hati walau hakikatnya jauh di mata, namun doa tak putus-putus. Moga si dia cemerlang dalam peperiksaan. Cemerlang dunia dan akhirat.
Selepas merenung, ana baru sedar...

"Kita akan selamanya merasakan K.A.W.A.N seorang yang penting selagi mana kita belum berpacaran! Iya, persamaan itu ada pada kami."

Dedikasi ini istimewa buat insan bernama Azmah bt Abdul Latif...
Moga Allah merahmati kehidupan kita, meletakkan kita bersama hamba-hamba yang bertaut kerana mencari keredhaan Allah. Akak harap ukhuwwah kita akan tetap selamanya hingga maut memisahkan kita tetapi ia bukanlah pemisah tetapi ditemukan di Daerah yang lebih baik, Negeri Akhirat dan kekal di sana selamanya. Ameen.

GooD LuCk untuk STPM. (^_~)

With heart and soul,
~ SiS InSyiraH ~


Ini pula gambar untuk didedikasi buat Babah. Semoga cepat sembuh... Ameen. Rajin-rajin makan ubat, contohilah "si BC" mudah-mudahan akan 'istiqamah' macam dia juga. Eh, silap-silap... Mudah-mudahan istiqamah (bukan dengan 'istiqamah' yang double-meaning, hihi). Pesanan Doktor Insyirah "Sila habiskan ubat anda."

7 leaves:

adik mucuk,  15 September 2009 at 13:48  

wargh!!! akak mucuk citer pasal adik lak, terharunya..
tq yer, ingat kat kiter.

biar terpisah di dunia yg fana, moga bersatu di akhirat yg abadi..

Insyirah 15 September 2009 at 14:04  

:) Insya Allah semoga Allah menyatukan hati kita di dunia hingga ke akhirat...

adik mucuk,  15 September 2009 at 14:24  

akak nak online ker ni

ummu uwais,  15 September 2009 at 20:56  

salam acik syirah :P

wah, uwais ngan durrah beri da excited, ingatkan acik tengah tulis pasal "ankel" a.k.a prince charming acik, erkkkk sekali last tulis pasal acik azmah... waduh! gelak golek-golek uwais ngan durrah dibuatnye! sib bek la mus'ab titun, lau tidak mus'ab pun golek-golek jugak... huhuhu...

with hug...

uwais ngan durrah :P

Insyirah 15 September 2009 at 22:43  

Adik mucuk,
heheh masa adik online tadi akak online juga tapi tak buka YM, lagho sikit kalau ada YM ni nanti orang tegur kalau tak balas dikatanya tak menghargai ukhuwah, tak layan sama rata dan macam2 jadi akhir2 ramadhan ni akak tak on ym kecuali kalau akak ada buat temujanji dengan kawan, jadi akak online lah. :)

Maaf dik, sayang kamu... ada rezeki kita jumpa nanti yer. Insya Allah.

Insyirah 15 September 2009 at 22:46  

Ummu Uwais sayang,

bagitau pada Uwais my Heart, i am still loving him. Lalalalal... (^_^) Geram pipi donut dia tuh, aihhhh ni yang rasa nak jumpa sekarang juga. Insya Allah sebelum kita 'dipisahkan' (dengan paksaan) ana cuba juga untuk ketemu ustazah dan keluarga. :)

Princa charming takde, azmah jer lah yang ada... heheheh. Ummu Uwais nih, sejak bila pandai mengusik orang?

Anonymous,  21 November 2009 at 08:44  
This comment has been removed by a blog administrator.

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO