"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

20 August 2013

Susu Unta

Bismillahirrahmanirrahim.

Ramai bertanya fasal SUSU UNTA pada saya.



1. Susu Unta ni saya buat minum harian (bergantian dengan susu kambing). Kadang-kadang saya minum susu kambing, kadang-kadang saya tukar susu unta pula. Ikut selera dan mood saya nak minum susu apa.

2. Baunya pada saya tidak ada. Rasanya hampir sama dengan susu unta yang segar, saya hanya pernah minum susu unta segar di Mekah. Jadi saya hanya tahu rasa susu segar unta masa di Mekah, kalau susu unta tempat lain saya tak tahu.

3. Rasanya pada yang tidak suka manis, agak manis sebab ada campuran gula dan krimer. Jadi, pada yang tidak suka manis mungkin akan rasa sedikit manis. Kalau nak kurangkan manis, boleh tambah air suam lebih. Susu akan jadi cair tapi rasa manis semakin berkurangan.

4. Apa yang saya suka, ianya ada campuran ekstrak habbatus sauda'. Jadi, kalau saya malas ambil habbatus sauda' (softgel) saya dah pun ambil habbatus sauda' dalam susu unta.

5. Sedap ke tidak? Pada saya yang suatu ketika dahulu sangat membenci susu, saya menjalani proses tarbiyah minum susu sejak berusia 18 tahun. Dah tahun ke 5 saya minum susu, saya OK!

6. Kenapa saya minum susu unta? Sebab susu unta macam susu kambing, tinggi kalsium. Saya ada masalah tulang belakang, jadi saya sangat concern fasal kalsium. Tambahan pula saya menyusukan anak, jadi saya perlu kalsium yang secukupnya!


Kandungan :
Ekstrak susu unta asli
Ekstrak habbatus sauda'
Ekstrak sanaa' 
Krimer tanpa tenusu
Gula halus dan herba-herba terbaik dunia.

Satu kotak mengandungi 20 paket x 25 gram.

RM 30/kotak

Postage : 
Semenanjung RM 6
Sabah/Sarawak RM 9 

* caj pengeposan tambahan RM 4 bagi setiap kotak berikutnya.

Sebarang pertanyaan boleh diajukan ke FB saya atau page Islah Heart Shoppe

Islah Heart Shoppe,
Bermuamalat Berlandaskan Syariat.

0 leaves:

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO