"Ya Allah, jadikanlah hamba Mu ini mencintai orang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."

(HR Muslim)
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

30 August 2008

HaPPy AnNiVerSaRy *_-


Selamat Menyambut Ramadhan al-Mubarak buat semua, juga selamat ulangtahun perkahwinan yang ke-23 buat bonda juga ayahanda tercinta. Moga jodoh kekal hingga ke syurga Allah. Terlalu banyak yang nak di coret, biarlah apa yang termampu dan terdaya di ungkapkan dengan kata-kata, selebihnya biar Allah sajalah yang membalas kebaikan kalian dengan sebaik-baik pembalasan atas setiap ilmu dan kasih sayang yang diberikan.


Ya Allah,

Sayangilah kedua ibu bapaku seperti mana mereka menyayangiku sewaktu aku masih kecil. Ampunkanlah dosa-dosa mereka dan jadikanlah kami hamba-hamba Mu yang tahu serta mahu bersyukur atas setiap nikmat yang diberikan. Jauhkanlah kami dari sifat mazmumah.

Esok?

Planning ana nak buatkan KAD hand made pada parents seperti tahun-tahun lalu. Tapi, tahun ni keadaan kesihatan yang kurang mengizinkan nak menggunting dan menampal kertas-kertas tersebut supaya menjadi kad yang menarik, maka... ubah jerk la plan. Semalam abang dan abang cik sampai ke rumah. Abang cik sampai petang dr Penang. Abang pula rush dr KL, pukul 10 malam baru sampai beserta pakej-pakej baju busuknya yang di kumpul.

Harini pagi-tengah hari duduk dapur. Sejak jadi D.O (dapur officer) dan penyandang s/u kewangan ni, memang pening da penat dengan kerenah ahli bait. Huhuhu, ianya tak lain tak bukan mengajar diri untuk sabar. Semalam Tok Mak masuk wad... Alhamdulillah tadi dah keluar pun, agaknya gula naik lagi la tuh.

Tadi, pot pet dengan umi di dapur... Hehehehe.

Esok nak buat rose chicken (cikgu shidee jangan jeles), wedges, coleslaw (betul ke eja ni) dengan... jeng jeng jeng... KEK COKLAT. Cumanya, aih banyak nye lauk nih.. Nak sambut puasa ke nak sambut anniversary parents? Huk huk huk... Meraikan parents... juga menyambut puasa, malam kita minum teh dengan biskut kering jerk la yerk... Huhuhuhu...

I LOVE ummi wa abi...

Image Hosted by ImageShack.us

1 leaves:

UstazRockez™ 9 September 2008 at 14:17  

salam ramadhan..semoga kepulangan ke tanahair menguatkan diri dalam menjalankan amanah ilmu..lakukan dengan sabardan istiqomah..nescaya kemanisan pastui terserlah.semoga sabar dan istiqomah dalam dahwah walau dimana berada.

aSkiNg sOuL

Feeling alone?
Innallahha ma’ana

Saw evil act?
Inni akhafullah

Wishing something?
Fa’iza ’azamta fatawakkal’alallah

Missing somebody?
Ma fi qalbi ghairullah.

... syukran ...

Free Hit Counter Syukran 'ala ziarah ^_~

Silent Home

Silent Home
Bila emosi mengunci hati, lalu lahirlah ayat-ayat sepi sebuah monologku merentasi perjalanan menuju Rabbi :)

  © Template Lar Doce Lar por Emporium Digital Graphics Jenny's Grandchild and Irene's Corner

TOPO